Denne annonsen har utløpt.
I Norge har vi et velferdssamfunn likt få andre. Når barna våre går på skole, eller vi blir syke, kan vi få den hjelpen vi trenger uten større bekymringer for personlig økonomi. Det er Skatteetaten som sørger for finansieringen av det norske velferdssamfunnet. Til det trenger vi kompetente medarbeidere som er godt rustet for å gjøre jobben, og der kommer du inn.
HR-avdelingen i Skatteetaten står nå ovenfor utvikling og endring, og vi jobber med å tilpasse oss til fremtidens HR-behov. Du vil bli en sentral bidragsyter inn i dette arbeidet. For deg som motiveres av å jobbe i endringsprosesser og som ønsker å være med å forme en fremtidsrettet HR-funksjon, kan timingen neppe være bedre for et jobbskifte. Kan du la denne sjansen gå fra deg?
Hva får du jobbe med hos oss?
HR-avdelingen er inndelt i to enheter, og i denne stillingen vil du ha hovedansvar for enheten som heter Kompetanse og ledelse. Dette innebærer et overordnet ansvar for fagområdene rekruttering og arbeidsgiverprofilering, kompetanseutvikling, lederutvikling og kulturarbeid samt trainee-ordningen. Du får lede 16 personer, hvorav enkelte har fagansvar for bestemte områder. Du vil rapportere til HR-direktør, og blir en del av en ledergruppe hvor dine innspill vil bli verdsatt.
Du vil ha et betydelig nedslagsfelt, og du kommer til å samarbeide bredt og ha oppgaver av strategisk og operativ karakter. Det vil være ditt ansvar å sette overordnet retning, og å sikre god praksis innen dine fagområder.
Dette blir noen av arbeidsoppgavene dine:
- Være en strategisk sparringspartner innen de nevnte fagområder og sikre relevante leveranser
- Bidra til enhetlig praksis og etterlevelse av relevante retningslinjer og HR-verktøy
- Initiere og delta i relevante utviklingsaktiviteter
- Personalledelse for enhetens ansatte
- Ha overordnet ansvar for budsjett og resultat for egen enhet
Gruppen kjennetegnes av et høyt kompetansenivå, og har en sterk lidenskap for HR-faget. Vi benytter i økende grad benytter digitale verktøy for å effektivisere oppgaveløsningen og forenkle måten vi jobber på.
Hvilke kvalifikasjoner er nødvendige?
- Høyere utdannelse på minimum bachelornivå innen relevante fagområder. Svært lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
- Lengre erfaring fra en lederrolle innen HR
- Flere års relevant erfaring innen ett eller flere av de nevnte ansvarsområdene, og fortrinnsvis innen kompetanseutvikling
- Erfaring med, og forståelse for endringsledelse
- Høy brukerkompetanse innen digitale samhandlingsverktøy
- Presise og tydelige muntlige og skriftlige formidlingsevner
- I tillegg er det en fordel hvis du har erfaring fra store og/eller komplekse organisasjoner, og gjerne fra offentlig sektor.
Hva slags leder ønsker vi oss?
- Du liker å tenke nytt, og våger å spørre hvorfor, heller enn å godta etablerte sannheter
- Du spiller på lag med de rundt deg,
- Du oppleves som jordnær og samlende
- Du er leveranseorientert
- Du er en leder som stoler på fagfolk, og gir dem ansvar og frihet
Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap. Vi håper dette er noe du også kjenner deg igjen i.
Hvorfor skal du velge oss?
Vi tilbyr en lederrolle innen HR-faget som vi tror du vil finne både interessant og utfordrende. Vi har et stort fagmiljø innen HR med mange flinke mennesker. Som leder er det ditt ansvar å sørge for at alle i din enhet drar i samme retning.
Hos oss vektlegger vi en god balanse mellom arbeid og fritid. Det gjør at våre medarbeidere får en balansert hverdag som gjør dem enda bedre rustet for å gjøre jobben sin på en god måte. Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
I tillegg kan vi skilte med dette:
- Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit hos befolkningen
- Gode muligheter for videreutvikling og kompetansebygging
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger
- Gode og trygge rammer med blant annet fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene i arbeidstiden i eget treningsstudio på kontoret
- Flotte lokaler sentralt på Helsfyr
Du blir ansatt som underdirektør (kode 1059) med brutto årslønn fra kr 950 000 – kr 1 100 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Skatteetaten
I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 7 500 ansatte
Skattedirektoratet skal sørge for helhetlig og strategisk styring og oppfølging av etaten. Direktoratet består av fire avdelinger: virksomhetsstyring, HR, kommunikasjon og juridisk avdeling. Avdelingene er Skatteetatens kontaktpunkt overfor Finansdepartementet på sine fagområder. Direktoratet består i tillegg av sikkerhetsstab, stab for internrevisjon og internasjonal stab.
Skatteetatens arbeidsstyrke skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV til å søke våre stillinger. Vi er en IA-bedrift og vil legge arbeidsforholdene til rette for deg hvis du har behov for det.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.
Skatteetaten har seks måneder prøvetid.
Søknadsfrist | 04.04.2022 | |
Stillingsnavn | HR-lederrolle til komplekst og engasjerende fagmiljø | |
Oppdragsgiver | Skatteetaten | |
Arbeidssted | Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 04.04.2022 22:11 |